Werk en woningen, als dat er niet is, verhuizen jongeren naar de stad. Die boodschap kreeg de CDA-campagnekaravaan vrijdagmiddag mee, tijdens een bezoek aan Medine, het ontmoetingscentrum van Raaltenaren van Turkse komaf. “Getrouwde stelletjes, ook Turkse, vestigen zich in de dichtstbijzijnde steden omdat een woning goedkoper is en omdat er meer werkgelegenheid is”, hield Medine-voorzitter Bülent Köse het CDA voor en hij heeft de indruk dat het bezoek positieve gevolgen zal hebben.
Köse: “Het CDA gaf ook aan dat er meer werkgelegenheid moet komen, net als woningen voor jongeren.” Hij was daarom gelukkig met het bezoek van de CDA-ploeg aan Medine. “Met elkaar in gesprek zijn en meningen uitwisselen is namelijk erg belangrijk.” Dat is overigens ook een van de belangrijkste pijlers van Medine. Niet alleen vragen aan het CDA wat ze voor Raalte betekent, maar ook vertellen wat Medine doet.
“Wij als Medine hebben duidelijk gemaakt dat wij open staan voor iedereen, van elke gemeenschap en van elke nationaliteit. Onderscheid maken wij zeker niet! Veel mensen in Raalte kennen ons en dit komt mede door het organiseren van open dagen en rondleidingen. Medine doet vaak mee aan gesprekken met overige stichtingen en kerken.”
Het CDA-campagneteam bestond uit lijsttrekker Ben Haarman, Roger de Groot, Elly van Steen, Ed van
Domselaar, Fie Freriks-Hulsegge en Latif Altuntas (lid van Provinciale Staten).
Ads by Google vr 3 sep '10 OM 17:01
Dit verwacht je zo maar niet van de heren van Medine. Goed bezig daar!
Albert Haas za 27 feb '10 OM 16:09
Wij hebben in Raalte een prima geintegreerde Turkse gemeenschap die vaak actief en enthousiast bezig is. Heel goed!
H. za 27 feb '10 OM 17:27
Wanneer het CDA belooft echt eens voor meer huurwoningen kan zorgen dan wil ik mijn stem wel geven. Wanneer je een huurwoning zoekt mag je zo'n jaar of 5 wachten. Dat kan gewoon niet!
TL za 27 feb '10 OM 17:29
Goede betaalbare huur & koopwoningen is een speerpunt van D66 Raalte !
Ronald Ringenoldus za 27 feb '10 OM 17:40
Prima, zoals deze Turkse jongens zich profileren in Raalte !
HI za 27 feb '10 OM 19:02
En dan staat vandaag de CDA winegums uit te delen in het dorp. Beetje krom. Als je de turkse gemeenschap serieus neemt weet je ook dat in winegums gelatine zit en dat de turkse mensen dit dus niet mogen hebben......
ik za 27 feb '10 OM 20:26
ik er is ook halal gelatine!!!! eff beter op de verpakking kijken!
jaap za 27 feb '10 OM 22:06
Ik denk dat er bij Medine Slimme en serieuze jongens zitten. Dat ze dan met de CDA over jongeren, woningen en werk hebben??? Dit verwacht je niet daar als je op bezoek komt. Eerder over religie en cultuur. Wel erg goed van de CDA om daar op bezoek te komen. Trouwens, leuke website wat Medine heeft..
Alex zo 28 feb '10 OM 01:00
In Medine zit dus veel meer in dan wat we denken....En inderdaad, er is een tekort aan woningen en voor starters in Raalte. De jongeren in Raalte te laten blijven is op dit moment erg moeilijk. Dit hebben de heren van Medine goed naar voren gehaald. Dit zegt alweer hoe goed ze bezig zijn en over hun niveau. Ben blij dat ze dit ook in de kranten laten melden.
Mariléne zo 28 feb '10 OM 01:07
Dat Medine mee denkt aan Raalte betekent zeker dat ze serieus bezig zijn en dat je op niveau met ze kan praten. Daarom dat de CDA bij hun op bezoek is gegaan. Wat Medine zegt klopt, woningen voor starters is er niet! Dat jongeren verkassen voor een goedkoper woning en werk naar steden, dit is gewoon de waarheid. Ik hoop dat straks de CDA in deze moielijke tijd hier wat aan kan doen.
Marleen Hoekema zo 28 feb '10 OM 11:24
Een bezoekje maken aan Medine, is die voorzitter niet van 't Harinkje? Wanneer is hun opendag? Afgelopen jaren goede verhalen gehoord over Medine. Goed bezig!
Jochem zo 28 feb '10 OM 14:35
Voor betaalbare huur en koopwoningen ben je beter af bij D66.....
Onder aanvoering van het CDA werden de afgelopen jaren alleen maar duurdere woningen gebouwd
Ronald Ringenoldus ma 1 mrt '10 OM 13:42
@Ronald Ringenoldus. Laat je niet ringeloren door jou eigen gedachten. Als je de feiten niet kent kun je beter niet reageren. Het CDA heeft altijd aangegeven dat er gebouwd moet worden voor de werkelijke behoefte.
De laatste jaren is dat vooral voor betaalbare woningen voor de doelgroep jongeren en senioren in zowel koop als huur.
Zie ook
www.cdaraalte.nl
Jan Oostewechel ma 1 mrt '10 OM 15:42
Inderdaad gaat Salland Wonen 33 starterswoningen bouwen in Sallandse Poort.... Maar met prijzen vanaf 170.000 euro noem ik dit niet betaalbaar...
Of de franciscushof? Minimale kavelgrootte is 450m2, als ik voor het gemak de grondprijzen voor sociale huurwoningen neem: € 100/m2 dan betaal ik minimaal 45.000 voor de grond. Komt dan nog een woning bij: kleine 2 onder 1 kap= gemiddeld minimaal € 120.000 = samen al 165.000.... En dan moet de projectontwikkelaar ook nog wat verdienen...... Dat noem ik geen goedkope woningen.....
Natuurlijk is er nog koopsubsidie, maar de overheid heeft al aangegeven dat deze pot al bijna leeg is.......
Ik heb ook gelezen dat het CDA dit van plan is, maar heb er tot nu toe weinig van gezien....
ronald ringenoldus ma 1 mrt '10 OM 16:20
170.000 is zeker niet te betalen! Ook niet voor twee verdieners die net een baan hebben of een half jaar of een jaar contract hebben, ze geven niet eens een hypotheek meer voor! Maar inderdaad, CDA was altijd van plan om meer straters woningen te bouwen. Een goed stuk en inbreng van de voorzitter van Medine!
Tom ma 1 mrt '10 OM 18:57
Raalte heeft een mooie Carmel College, maar kamers en woningen ho maar! Kopen van een woning zit er verlopig toch niet in, de rente staat erg hoog op dit moment. Maar dat er zoveel reacties komen door een bezoek van CDA aan Medine? Dit had ik nooooiiit verwacht! Ik vraag mij af wat de andere partijen mee bezig zijn, dat hun geen bezoekje brengen aan kerken en Moskee. Dit komt op neer dat CDA naar iedereen wilt luisteren en hun toekomstige projecten beter kunnen in plannen. Slim van Medine, goed van CDA!
Ingrid ma 1 mrt '10 OM 22:28
Als eerst over Medine, ben op de opendag geweest vorig jaar en heb toen met de voorzitter en bestuursleden flink wat gepraat.. Dat CDA een gesprek heeft gevoerd op niveau sta ik niet van te kijken. Het zijn slimme en serieuze jongens die gewoon hard werken en hun best doen voor hun eigen gemeenschap, jeugd, maatschappij en voor RAALTE! Als tweede vind ik het erg goed dat CDA zulke bezoekjes brengt. Zo horen wij ook hoe deze gemeenschap over Raalte denkt en wat er veranderd kan worden. Dat de andere partijen dit niet doen!
Chantal ma 1 mrt '10 OM 23:14
Goed bezig die CDA. Ik heb afgelopen weekend op RTV Raalte het debat gezien waar alle partijen er waren. Wat opviel is dat CDA (Ben Haarman) heel duidelijk, meest serieuze en betrouwbaar overkwam! De SP stemt in voor een Coffieshop in Raalte! Zijn ze gek geworden of zo!!! De rest praat er maar wat bij. Laten we het ook vragen aan Medine wat die er van vinden. Als daar serieuze bespreekbare punten zijn waar Raalte wat aan heeft kunnen we beter alles aan hun vragen :)
Henk di 2 mrt '10 OM 09:15
Henk , hoezo zijn ze gek geworden dan? Jij hebt liever dat je buurman thuis een zaakje opzet?
spouk di 2 mrt '10 OM 16:48
Spouk, mijn buurman? de volgende boerderij zit 400 meter verder! En gebruik je echte naam. Ze zijn inderdaad gek als je achter het plaatsen van een Coffieshop staat ja! Wie wil nou dat zijn eigen gezonde kind stinkend je huis binnen komt lopen straks! Het begint met soft maar later wordt het erger. Je weet dat het niet goed is en waarom maken het ze erger in Raalte? Nergens voor nodig!!!! Als ze van dat spul willen gaan ze maar naar Deventer of Zwolle. Weg laten dat rommel!
henk di 2 mrt '10 OM 16:58
Ben het helemaal mee eens met Henk. Ik heb een zoon van 13 jaar en die wil ik fris en gezond thuis zien komen. Heb liever dat hij met een gezonde haring thuis komt dan met een jointje :):)
En als hij groter wordt heb ik ook liever dat hij in Raalte blijft wonen en werken. Dus CDA, zet'm op!
Magreet di 2 mrt '10 OM 17:08
Wat is de meerwaarde van mijn echte naam hier neer te zetten , deze naam luister ik al 15 jaar naar maar buiten dat.
Dat van je buurman was meer bedoeld als beeldspraak en mag aannemen dat je er wel van begrijpt wat ik ermee bedoel.
Je wil dus niet dat je kind er aan begint prima alle begrip voor , maar met jouw visie moeten er maar een paar honderd mensen in de kou blijven staan... maar wat is er tegen op een goed gereguleerde manier van verkoop(leeftijdscontrole , kwaliteitscheck etc , heb de afgelopen jaren hier ook met aardig wat politieagenten over gesproken en die waren het met mij eens). Er zijn hier nou eenmaal hoe graag dat in Raalte onder het kleed word geveegd nou eenmaal behoorlijk wat blowende mensen van alle leeftijden dus niet alleen jongeren(denk zelfs dat als je op onderzoek uitgaat er ook vast wel iemand of meerdere zelfs in de kringen zijn waarin jij je begeeft die blowen maar de buitenwereld niets laten merken) , maar om meteen maar ook maar op Margreet te reageren , in het stuk hierboven staat te lezen dat er meer en goede voorzieningen e.d. moeten komen om de jongeren hier te houden dus zul je daar ook over na moeten denken. Ik ben het ook wel eens niet eens met bepaalde dingen maar wil niet meteen alles gaan verbieden. Plus Margreet als je zoontje een jointje rookt kan hij ook wel met een haring thuis komen vanwege de lekkere trek(plus met al dat gif wat we in zee dumpen is het maar afvragen hoe gezond die haring nog is). Dit is een typisch geval van oogkleppen op en doodzwijgen maar. En het punt wat je aankaart over het begint soft maar later.... dat is echt complete onzin , het is juist gebleken uit onderzoek dat blowen niet automatisch aanzet tot speed coke en pillen. Dat is iets wat valt onder experimenteren ,langer wakker willen blijven voor studie , afzetten tegen de ouders of druk vanuit de vriendengroep dus kun je beter daarop letten en je druk over maken want ik blijf het zeggen , een tevreden roker is geen onruststokeren als afsluiter nog dit ;
Weed is a plant
that grows on the ground
If god didn't smoke it
it wouldn't be around
So all you m*therf*ckers
who don't get high
Shut the hell up and give it a try!
spouk di 2 mrt '10 OM 18:19
EEN GROTE ONZIN! COMPLEET ONZIN! Paar honderd in Raalte.... grote onzin! Als ik in Deventer of Zwolle winkel ruik je regelmatig wiet. (of wat dan ook) In Raalte echte niet! Dit willen wij het houden ook! Wat jij allemaal aan haalt is vergelijken met appels en peren. Ik kan mij niet voorstellen dat die rommel niet aanzet tot erger. Het zet echt wel aan! En dat een kind dan langere wakker blijft en beter doe op werk of school..... WIE GELOOFT DIT NOU? Als jij erin gelooft ben je niet nuchter bezig!
Magreet di 2 mrt '10 OM 20:05
Ik denk dat een jointje op zijn tijd niet zo veel kwaad kan doen.Dus kan je beter een shop hebben waar alles gecontrleerd de deur uit gaat.Bovendien sluit je dan de crimineel buiten!Waar ik me meer zorgen over maak zijn al die zuipketen waar menig kind zijn hersens en lever vergiftigd, maar ja, alcohol is voor de meeste mensen zo'n gemeengoed dat je daar niet mag aankomen, daar moet je(volgens sommigen)vroeg mee beginnen.(glaasje wijn bij het eten,biertje op een verjaardag)zodat het knd er goed mee om kan gaan?!??!!!
moeder de gans di 2 mrt '10 OM 21:28
alcoholverbod 18 jaar! ben je van alle gezeur af. Jointje op zijn tijd.... nee, wij zijn ook niet opgegroeid met een jointje, zijn wij er op slechter geworden? Gelukkig niet, alleen beter want anders waren wij NU een slecht beeld voor jongeren.
Bert di 2 mrt '10 OM 21:41
Wij zijn ook niet opgegroeid met het medium intenet,vliegvakanties,laveloos zuipen, auto voor de deur, telefoon, noem maar op.Maar een joint werd in mijn jeugd ook wel gerookt en ook al wel in Raalte( hebben we het over de jaren 70 in de vorige eeuw)
de wereld is veranderd,hard, materalistsch en egoistisch en daar maak ik me zorgen over.Niet over een jointje.
moeder de gans di 2 mrt '10 OM 22:13
Wij moeten gewoon meer betaalbare huurwoningen krijgen in Raalte!!!!!!! Woningbouwvereninging zit in een prachtig pand, maar huurwoningen, NEE!
Welke partij kan mij daarmee helpen? Daar wil ik dan graag op stemmen.
piet di 2 mrt '10 OM 22:35
Misschien kan je bij de Boog een stukje ruimte huren?
Ze hebben voldoende ruimte,met prachtige kunstwerken aan de muur,aan alles is gedacht.(ze denken goed aanzich zelf,of niet an)
moeder de gans di 2 mrt '10 OM 22:48
Wat ik heb gehoord tijdens debat van Raalte is CDA en PVDA het meest mee bezig met werk en woning. Dit is het belangerijks op dit moment in Raalte. De rest komt van zelf wel. Ik hoop nu ook dat er voor starters goedkopere woningen komen. Een jointje heeft Raalte niet nodig, Bij mij persoonlijk gaat gezondheid, veiligheid, onderwijs, werk en woning voor alles! Wat er zeker gezegt mag worden is dat de heren van Medine goede en wijze woorden op tafel hebben gelegd bij de CDA. Dit heeft veel reacties opgeleverd zodat mensen wat wijzer zijn geworden. En zeer zeker positieve gedachten aan heel Raalte achter gelaten. GOED GEDAAN HEREN! (ik zou zeggen ga de politiek in :) )DIT BEWIJST ALWEER HOE GOED JULLIE DOEN IN RAALTE! Maar dit wist Raalte al.
Bert di 2 mrt '10 OM 22:52
aan de Gans, de wereld is harder geworden, dat klopt, dus tijd om het makkelijker te maken. Samen met iederen en met ieders cultuur of geloof. Wel vreemd dat het door Medine de brood nodige problemen op tafel wordt gegooid. Waarom niet eerder door partijen via de media? Door dit stuk van Medine en CDA ben ik meer bezig gaan houden over wat Raalte op dit moment te kort heeft. Goed werk van beide partijen.
Rody di 2 mrt '10 OM 23:01
Ook reageren op dit bericht?
Naam en bericht zullen worden weergeven. Het e-mailadres (verplicht) wordt niet op de site getoond, maar blijft bij de redactie bekend.
SALLAND CENTRAAL OP vr 3 sep '10 OM 17:01